Η αγορά από δεύτερο χέρι ήρθε για να μείνει, η συμβολή της πανδημίας του Covid-19

Το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά για όλους μας, με την πανδημία του Covid-19 να είναι ακόμα αισθητή σε πολλά μέρη του κόσμου. Οι οικονομίες δοκιμάζονται με πολλές επιχειρήσεις να δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα. Παρόλα αυτά, ορισμένοι κλάδοι ευνοήθηκαν από την πανδημία και κατάφεραν να παρουσιάσουν άνοδο.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός κλάδου που παρουσίασε σταθερή ανάπτυξη κατά το lockdown, είναι αυτός της online μεταπώλησης προϊόντων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνάς μας, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η πανδημία τους έκανε να ψωνίζουν πιο πολύ διαδικτυακά.
Η αυξανόμενη τάση των διαδικτυακών αγορών σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι Έλληνες γενικά έχουν ξεκινήσει να υιοθετούν τις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων αντικειμένων, οδήγησαν στην ανοδική πορεία του κλάδου.

Η ανάπτυξη του κλάδου μεταπώλησης

Σύμφωνα με προηγούμενη μας έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2019, η ελληνική αγορά μεταχειρισμένων αναμένεται να διπλασιαστεί τα επόμενα 5 χρόνια. Αυτό συμβαδίζει με μελέτες από το εξωτερικό, των οποίων τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η μεταπώληση αναμένεται να ξεπεράσει το παραδοσιακό λιανεμπόριο έως το 2024.

Η αγορά από δεύτερο χέρι γίνεται mainstream

Με τον αριθμό των χρηστών μας να έχουν υπερδιπλασιαστεί από πέρυσι και τον αριθμό των αγγελιών μας να έχει φτάσει τις 130.000+, βλέπουμε ότι οι Έλληνες έχουν κάνει τις αγοροπωλησίες μεταχειρισμένων μέρος της καθημερινότητάς τους. Εκτός από τη σημαντική ανάπτυξη της κοινότητας των χρηστών μας, υπάρχουν πολλά άλλα σημάδια που επισημαίνουν ότι υπάρχει μια αλλαγή στην ελληνική κουλτούρα όσον αφορά τα μεταχειρισμένα προϊόντα.

Σύμφωνα με τα ευρήματά μας, σχεδόν ένας στους 5 Έλληνες αγοράζει κάτι μεταχειρισμένο κάθε μήνα, ενώ το 65% των ερωτηθέντων αγοράζουν μεταχειρισμένα προϊόντα τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

Επίσης, 9 στους 10 Έλληνες λένε ότι σκοπεύουν να αγοράσουν κάτι μεταχειρισμένο τους επόμενους 12 μήνες, ενώ οι μισοί από αυτούς που δεν έχουν κάνει ποτέ κάποια αγορά μεταχειρισμένου λένε ότι μπορεί να το δοκιμάσουν σύντομα.

9 στους 10 Έλληνες σκοπεύουν να αγοράσουν κάποιο μεταχειρισμένο αντικείμενο τον επόμενο χρόνο.

Οι Έλληνες αγοράζουν περισσότερο διαδικτυακά από ποτέ

Βλέπουμε ότι οι Έλληνες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το διαδίκτυο για τις αγορές τους. Το 38% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα για διαδικτυακές αγορές από πέρυσι, ενώ μόνο 1 στους 5 Έλληνες δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα χρήματα για αγορές στο διαδίκτυο.

Αυτή η τάση έχει αντίκτυπο και στο πώς οι Έλληνες ψωνίζουν για μεταχειρισμένα προϊόντα. Το 45% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν ιστοσελίδες online αγγελιών. Ο αριθμός των Ελλήνων που επισκέπτονται παλαιοπωλεία και παζάρια έχει μειωθεί από πέρυσι, γεγονός που οφείλεται (και) και στην πανδημία του Covid-19 και των περιορισμών που έχει επιφέρει στον τομέα του λιανικού εμπορίου.

Η αγορά μεταχειρισμένων κερδίζει έδαφος

Το 67% των ερωτηθέντων της έρευνας του 2019, δήλωσαν πρόθυμοι να αφήσουν στην άκρη την γρήγορη μόδα (fast fashion) και να αγοράσουν περισσότερα μεταχειρισμένα προϊόντα.

Φέτος, είδαμε παρόμοια αποτελέσματα που δείχνουν ότι η τάση συνεχίζεται προς την ίδια κατεύθυνση, οι ερωτηθέντες σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα για είδη πολυτελείας και γρήγορη μόδα (fast fashion). Αντ 'αυτού, σχεδιάζουν να αγοράσουν περισσότερα μεταχειρισμένα και αειφόρα αγαθά, καθώς και να ψωνίζουν πιο συχνά online.

Οι κύριοι λόγοι που μας οδηγούν στις αγορές από δεύτερο χέρι

Η εξοικονόμηση χρημάτων εξακολουθεί να είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο επιλέγουμε να αγοράσουμε μεταχειρισμένα προϊόντα, σύμφωνα με το 45% των ερωτηθέντων. Την 2η θέση καταλαμβάνει η ποικιλία και η μοναδικότητα των μεταχειρισμένων αντικειμένων (περίπου 25%). Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, βλέπουμε ότι η τιμή αγοράς ενός αντικειμένου έχει αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία, πιθανόν άλλη μια αλλαγή που επέφερε η πανδημία του Covid-19.

Η εξοικονόμηση χρημάτων είναι ο κυριότερος λόγος αγοράς μεταχειρισμένων.

1 στους 4 ερωτηθέντες αγοράζει μεταχειρισμένα λόγω της ποικιλίας και των μοναδικών αντικειμένων.

Δύο φορές περισσότερες γυναίκες από ότι άνδρες πιστεύουν ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο η ανακύκλωση αντικειμένων αποτελεί μονόδρομο. Οι νεότεροι είχαν παρόμοια άποψη, η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μάλιστα φαίνεται να είναι 2 φορές υψηλότερη μεταξύ ατόμων κάτω των 24 ετών σε σχέση με τις άλλες ηλικιακές ομάδες.

COVID-19 και online αγγελίες

Η πανδημία του Covid-19 έχει επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην παγκόσμια οικονομία όσο και στην εγχώρια, αλλά ταυτόχρονα έχει βοηθήσει την Ελλάδα να κάνει τεράστια άλματα στην ανάπτυξη της βιομηχανίας του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μετά το πέρας της πανδημίας, θα μπορέσουμε να δούμε τα ‘θετικά’ που μας άφησε.

Οι καταναλωτές προστρέχουν σε διαδικτυακές αγορές

Μέσα σε λίγες μόνο ημέρες είδαμε ότι ο ρυθμός αύξησης των χρηστών μας εκτοξεύθηκε κατά 35%. Αρχικά υπήρξε μια μεγάλη αλλαγή στον τύπο των πωλητών μας: οι «τακτικοί πωλητές» (κυρίως επιχειρήσεις) έγιναν λιγότερο ενεργοί, ενώ πολλοί περισσότεροι ‘απλοί’ χρήστες μας επισκέφθηκαν για την αγορά και πώληση μεταχειρισμένων. Από το τέλος του πρώτου lockdown είδαμε τους τακτικούς πωλητές μας να επιστρέφουν και τους νέους μας χρήστες να παραμένουν ενεργοί.

Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας επεσήμαναν επίσης ότι περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι η πανδημία τους έκανε να ψωνίζουν πιο πολύ διαδικτυακά, ενώ μόνο το 15% των ερωτηθέντων δήλωσαν το αντίθετο.

Επιπλέον, σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες (67%) δήλωσαν ότι η πανδημία τους έκανε πιο ευαίσθητους στις τιμές των προϊόντων.

'Η πανδημία του Covid-19 με έκανε πιο ευαίσθητο/η στις τιμές των προϊόντων λόγω μειωμένου εισοδήματος ή/και της οικονομικής αβεβαιότητας γενικά'.

Τα πιο δημοφιλή αντικείμενα πριν και κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown

Υπήρξε μεγάλη διαφορά στους τύπους προϊόντων που εμπορεύθηκαν οι καταναλωτές στη Vendora, πριν και κατά το lockdown.
Στις κατηγορίες των ακινήτων, των αυτοκινήτων και των θέσεων εργασίας είδαμε σημαντική μείωση. Από την άλλη, είδαμε ότι οι χρήστες μας ξεκίνησαν να ψάχνουν αντικείμενα που θα τους κρατήσουν απασχολημένους στο σπίτι. Η κατηγορία ‘Υπολογιστές, Tablet και Περιφερειακά’ ήταν η πιο δημοφιλής κατηγορία, καθώς η ζήτηση για την κατηγορία αυτή υπερδιπλασιάστηκε. Η κατηγορία ‘Βιντεοπαιχνίδια & Κονσόλες’, επίσης αυξήθηκε σημαντικά, ακολουθούμενη από τα πιο «παραδοσιακά» αντικείμενα για δραστηριότητες εντός σπιτιού, όπως τα είδη γυμναστικής και τα μουσικά όργανα.

+ 85%

‘Αθλήματα, Αναψυχή & Ταξίδια’

+ 135% 🔥

‘Υπολογιστές, Tablets & Περιφερειακά’

+ 90%

‘Βιντεοπαιχνίδια & Κονσόλες’

Ποιος οδηγεί την ανάπτυξη των μεταχειρισμένων

Ηλικιακές ομάδες

Η αγορά και η πώληση μεταχειρισμένων ειδών έχει ήδη υιοθετηθεί από όλες τις ηλικιακές ομάδες στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα περσινά μας ευρήματα. Φέτος βλέπουμε παρόμοιες τάσεις με μικρές διαφορές μεταξύ των διαφορετικών ηλικιακών ομάδων. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων ανήκε στην ηλικιακή ομάδα των 38-55 ετών, ακολουθούμενη από την ομάδα 56+.

Οι νεότεροι ερωτηθέντες είναι οι πιο ενεργοί αγοραστές, με μέσο όρο 3,6 αγορές μεταχειρισμένων ετησίως. Στις πωλήσεις μεταχειρισμένων βλέπουμε το ανάποδο, αυτοί που ανήκουν στην μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα πωλούν 4 αντικείμενα κατά μέσο όρο ετησίως, κρατώντας τα ηνία.

Αγοραστές και πωλητές ανά ηλικία
Αγορές και πωλήσεις μεταχειρισμένων ανά έτος

Η μάχη των φύλων

Η συντριπτική πλειοψηφία των ανδρών χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για την αγορά μεταχειρισμένων αντικειμένων. 1 στους 2 άνδρες χρησιμοποιεί ιστοσελίδες online αγγελιών, το ποσοστό στις γυναίκες είναι αρκετά μικρότερο και κυμαίνεται γύρω στο 30% (1 στις 3). Τα διαδικτυακά καταστήματα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται εξίσου από άνδρες και γυναίκες με ποσοστό 1 στους 3. Μόνο το 28% των ανδρών δηλώνει ότι επισκέπτεται παλαιοπωλεία και παζάρια.

1 στους 2 άνδρες

1 στις 3 γυναίκες

χρησιμοποιούν ιστοσελίδες online αγγελιών και δημοπρασιών για αγορές μεταχειρισμένων προϊόντων.

Οι διαφορές φαίνεται να είναι ακόμη μεγαλύτερες όσον αφορά τις πωλήσεις μεταχειρισμένων. Το 60% των ανδρών επιλέγει τις online ιστοσελίδες αγγελιών, ενώ λιγότερο από το 40% των γυναικών επιλέγει αυτό το κανάλι. Γενικότερα βλέπουμε πως για τις γυναίκες η δωρεά αντικειμένων σε οικογένεια και φίλους παραμένει η πιο δημοφιλής επιλογή.

Μεγάλα brands που πρωτοστατούν στην βιωσιμότητα

Εκτός από τις επιχειρήσεις των οποίων το επιχειρηματικό μοντέλο επικεντρώνεται στην αγορά και πώληση μεταχειρισμένων αγαθών, βλέπουμε επίσης ότι πολλά μεγάλα brands αρχίζουν να επικεντρώνονται στην βιωσιμότητα και την ανακύκλωση.

Η IKEA, η μεγαλύτερη επιχείρηση επίπλων στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να προσφέρει κουπόνια αξίας έως και 50% της αρχικής τιμής των επίπλων της, όταν οι πελάτες της επιστρέφουν έπιπλα που πλέον δεν χρειάζονται. Αυτή η «Buy Back» πρωτοβουλία ξεκίνησε λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για μεταχειρισμένα έπιπλα. Η IKEA ισχυρίζεται πως στοχεύει να γίνει «μια πλήρως βιώσιμη και θετική για το περιβάλλον επιχείρηση μέχρι το 2030».

Η φημισμένη σουηδική μάρκα ρούχων H&M προωθεί την ανακύκλωση συλλέγοντας μεταχειρισμένα ρούχα στα καταστήματά της. Παρομοίως, άλλες μεγάλες μάρκες ρούχων όπως η Levi’s και η Nike έχουν ξεκινήσει την προώθηση της ανακύκλωσης ενδυμάτων δίνοντας εκπτώσεις στους πελάτες τους, έχοντας δεσμευτεί να μειώσουν τους ρύπους τους μέσω μιας πιο βιώσιμης στρατηγικής.

Τα μεταχειρισμένα είναι η νέα πραγματικότητα

Η ανακύκλωση έχει μετατραπεί από μια τάση σε μια νέα πραγματικότητα. Η βιωσιμότητα είναι μονόδρομος και όλος ο κόσμος προσαρμόζεται και ενστερνίζεται αυτές τις αλλαγές. Επίσης, στα αποτελέσματα της έρευνάς μας, είδαμε ότι ακόμη και οι πιο δύσπιστοι ή εκείνοι που δεν έχουν αγοράσει ή πουλήσει κάποιο μεταχειρισμένο αντικείμενο, λένε ότι το εξετάζουν σοβαρά. Η αγορά των μεταχειρισμένων αναμένεται να αναπτυχθεί ακόμη ταχύτερα τα επόμενα χρόνια, και οι άνθρωποι αρχίζουν πραγματικά να βλέπουν τα πολλαπλά οφέλη αυτής της ανάπτυξης.

9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αγοράσουν κάποιο μεταχειρισμένο τους επόμενους 12 μήνες, ενώ το 85% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα πουλήσουν κάτι μεταχειρισμένο τους επόμενους 12 μήνες.

Έλα τώρα στη Vendora!

Επισκεφθείτε τώρα τη Vendora για να γίνετε μέλος της αναπτυσσόμενης κοινότητάς μας και ξεκινήστε να πουλάτε και να αγοράζετε μεταχειρισμένα προϊόντα στην μεγαλύτερη πλατφόρμα αγγελιών στην Ελλάδα.

Στη Vendora, θέλουμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη όλων και να κάνουμε τις συναλλαγές μας όσο το δυνατόν πιο ασφαλείς και διαφανείς, αφήνοντας ικανοποιημένους τόσο τους πωλητές όσο και τους αγοραστές μας. Επομένως, ρωτήσαμε τους χρήστες μας ποια είναι η μεγαλύτερη ανησυχία τους όταν πρόκειται για την αγορά μεταχειρισμένων αντικειμένων. Σχεδόν 6 στα 10 άτομα δήλωσαν ότι ανησυχούν για την ποιότητα ή την κατάσταση του προϊόντος.

' Ποια είναι η κυριότερη ανησυχία σας όταν κάνετε αγορές μεταχειρισμένων μέσω διαδικτύου; '

Το επόμενο μεγάλο βήμα μας είναι η εισαγωγή των «Εγγυημένων συναλλαγών». Μέσω των Εγγυημένων Συναλλαγών, η Vendora μειώνει τον κίνδυνο απάτης ενεργώντας ως αξιόπιστος μεσολαβητής που συλλέγει, κρατάει και ελευθερώνει την πληρωμή μόνο όταν ικανοποιηθούν τόσο οι αγοραστές όσο και οι πωλητές. Η διαφάνεια των συναλλαγών, η ασφάλεια των πληρωμών και η εγγύηση της αποστολής αποτελούν τους πυλώνες αυτών των συναλλαγών.

Ασφάλεια πληρωμών

Προστασία των δεδομένων σου και ασφάλεια των πληρωμών

Διαφάνεια συναλλαγών

Η συναλλαγή ολοκληρώνεται μόνο όταν υπάρχει συμφωνία και των δύο πλευρών, επιτρέποντας την επιστροφή χρημάτων, την επίλυση διαφορών και την αμοιβαία αξιολόγηση

Διασφάλιση αποστολής

Δυνατότητα εντοπισμού δέματος και επικύρωσης προϊόντος

Εάν αμφιβάλλατε για τις ηλεκτρονικές αγορές μεταχειρισμένων, ήρθε η ώρα να συμμετάσχετε και εσείς, καθώς είμαστε η πρώτη πλατφόρμα στην Ελλάδα που προσφέρει αυτήν την ολοκληρωμένη λύση για διαδικτυακές συναλλαγές. ‘Έλα τώρα στη Vendora!

Σχετικά με τη Vendora

Η Vendora είναι η νέα μεγάλη υπηρεσία μικρών αγγελιών στην Ελλάδα. Με πάνω από 130.000 ενεργές αγγελίες κάθε ημέρα και περισσότερες από 1.500.000 μηνιαίες επισκέψεις, η Vendora αποτελεί το ταχύτερα αναπτυσσόμενο site αγγελιών όλων των εποχών στην Ελλάδα.

Η Vendora δημιουργήθηκε το 2017 από το Robin Schuil, πρώην ιδρυτή του Marktplaats στην Ολλανδία, για να προωθήσει την επαναχρησιμοποίηση προϊόντων ως μια λογική και συνειδητή επιλογή πείθοντας τους Έλληνες να υιοθετήσουν αυτό που στην Ευρώπη εξασκείται εδώ και χρόνια: την υπεύθυνη κατανάλωση και προτίμηση στα μεταχειρισμένα είδη. Αυτό εξασφαλίζεται μέσω της εύκολης και δωρεάν δημιουργίας αγγελιών, ώστε ο καθένας να μπορεί να πουλήσει αντικείμενα που δε χρειάζεται πια ενώ παράλληλα να μπορεί να επιλέξει και να αγοράσει με ασφάλεια και σε πολύ καλή τιμή άλλα που τον ενδιαφέρουν και που έψαχνε.

Δοκιμάστε και εσείς να αγοράσετε ή να πουλήσετε και δε θα πιστεύετε πόσο εύκολο και γρήγορο είναι, τώρα στη Vendora!